Cerrar

es | val   

Beneficis del Lean Management

Com fer que el teu negoci siga econòmicament sostenible

Mostrar ampliado

Lean = Toyota

Toyota, origen del Lean Management

Mostrar ampliado

Plan, Do, Check, Act (W. E. Deming)

Ciclo PDCA: Plan, Do, Check, Act - (W. E. Deming)

Has sentit parlar del Lean Management? Saps com sorgeix? Coneixes què pretén?

El Lean, com a metodologia de gestió, sorgeix al Japó dels 50 (el seu origen se situa en TOYOTA) com a resposta a un entorn en el qual les empreses del país havien de ressorgir per trobar el seu lloc en el mercat internacional de la postguerra.

La base és simple: Lean és enfocar els processos d’un negoci des de la perspectiva del client. I per això, es basa en els següents principis:

  • Lean augmenta la sostenibilitat de la teua empresa, ja que redueix els seus desaprofitaments, balafiaments o ineficiències.
  • La idea és reduir els costos directes de les teues activitats: productives, de prestació de servici o de gestió.
  • Amb una idea clau: tot allò que no genera valor, o fins i tot el que el minva, s'ha d'eliminar.
  • I amb un concepte primordial en este enfocament de treball: el client o usuari és qui determina el valor; què té valor, què és valuós i què és superflu, innecessari o irrellevant per als seus interessos.
  • Però Lean no es tracta només de reduir costos... Està relacionat amb millorar l'experiència que tenen els nostres clients quan interactuen amb nosaltres, quan compren, quan reben la seua comanda, quan demanen la seua factura, quan volen atenció per una reclamació...

No s’ha de perdre de vista que tenim un projecte de negoci, perquè el nostre producte o servici atén un problema, o dóna resposta a una necessitat dels nostres clients. I que ells estan disposats a gastar uns diners en el nostre producte o servici a canvi de solucionar el seu problema o la seua necessitat, fer desaparèixer el seu «mal de cap» (el seu PAIN).

Per això hauràs sentit parlar de:

  • Lean Thinking, que fa referència a la filosofia mateixa, la qual podem dir que està associada al concepte d'augment d'EFICÀCIA de les organitzacions.
  • Lean Manufacturing: aspecte de Lean, clarament dirigit a reduir costos en els processos productius d’empreses dedicades a la generació de productes. Ací, el focus és l'EFICIÈNCIA en les activitats.
  • Lean Startup: part de la disciplina que pretén economitzar esforç i augmentar probabilitats d'ÈXIT en la generació i el llançament de nous projectes empresarials, amb un elevat component d’innovació.
  • Lean for Services: cada volta més empreses tenen com a finalitat la prestació de servicis, on no existeix un background de producció o industrial. En estos casos, el focus es dirigeix cap a l’EFECTIVITAT del servici.

En estes últimes empreses és on s’apliquen les últimes tendències del Lean, les quals van encaminades a fer que la gestió i la prestació mateixa del servici no disminuïsquen, sinó que facen augmentar la satisfacció del client. Tots els passos que impliquen una prestació de servici, que generen esperes, frustració, sorpreses inesperades, incompliments en la proposta de valor vinculada al servici, s'han de repensar i tornar a orientar, cosa que en moltes ocasions es tradueix en un estalvi de costos associats.

De cara a aplicar una gestió Lean, haurem de tindre en compte que Lean suposa una evolució del conegut com Cicle de Deming o PDCA:

Està definit per quatre fases:

  • Planificar -> Fer -> Controlar -> Actuar

El seu nom el rep de les seues inicials en anglès (Plan, Do, Check, Act). Lean proposa alguna cosa similar:

  • Idear: pensar i definir quins canvis o innovacions poden generar valor i eliminar desaprofitaments... de temps, de diners i d’esforç.
  • Experimentar: amb els canvis triats, mitjançant una posada en pràctica raonable i controlada.
  • Mesurar: establir quins criteris mesurables ens aportaran informació valuosa dels efectes que els nostres canvis estan produint.
  • Aplicar: aquells canvis que generen valor en els nostres processos o els nostres productes i servicis i que fan que augmente el nostre avantatge competitiu.

I és que mentre mantinguem el nostre avantatge competitiu, el nostre negoci serà econòmicament viable. Però d’això parlarem en un altre post.

10.661 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO