Cerrar

es | val   

Analytics Demand Planning revolucionarà la previsió de vendes de les empreses

Los socios de Imperia en las instalaciones del CEEI

Imperia crea una plataforma capaç d’optimitzar i reduir costos associats a la cadena de subministraments

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Valencia

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Valencia

Publicado el lunes, 18 de febrero de 2019 a las 10:39

Mostrar ampliado

José Tomás Carrascoso, socio de Imperia

José Tomás Carrascoso, socio de Imperia

Mostrar ampliado

Álvaro Bernabé, socio de Imperia

Álvaro Bernabé, socio de Imperia

Mostrar ampliado

Sergio Alemany, socio de Imperia

Sergio Alemany, socio de Imperia

Establir en una empresa una bona previsió de demanda fiable no és una feina fàcil. Cal respondre preguntes que afecten a diferents àrees de la cadena de subministrament: quant i quan he de fabricar? Quantes persones he de tindre a la fàbrica per poder complir el pla de producció? Quant i quan he de comprar les primeres matèries? Quin nivell d'inventari he de tindre?...

Per tal de donar resposta a tantes preguntes naix Imperia SCM, una empresa jove amb experiència en sectors industrials. Tres socis al capdavant d’ella, Álvaro Bernabé, José Tomás Carrascoso i Segio Alemany, tots amb experiència en treball en consultoria, des d’estratègica i d’operacions fins a purament tecnològica.

Els tres van emprendre motivats per llançar-se a un nou projecte, començant des de zero i totalment propi. Alguna cosa que els motivara cada dia i que els permetera gaudir del seu treball. «Quan creus en una cosa, has d’anar a per ella. Les idees són idees, passen a ser negoci quan es duen a terme, i els tres vam coincidir en que havia arribat el moment de llançar-nos, amb les coses bones i les coses males. Creiem en el sacrifici i la constància, i sabem que per tal de poder fer d'això una realitat, haurem de donar el màxim en tot moment».

Es defineixen com a una empresa especialitzada en l’aplicació de la tecnologia Analytics per al suport en la presa de decisions i la gestió de processos en l’àmbit de la cadena de subministrament. Per això, llancen al mercat la plataforma Analytics Demand Planning, la qual permet a les organitzacions gestionar el seu procés de previsió de demanda i estructurar la seua informació de forma que els genere un alt valor afegit i els done suport en la presa de decisions de negoci.

«Les idees són idees, i passen a ser negocis quan es duen a terme»

Abans d’entrar en matèria, coneixem la interessant història, perquè Imperia sorgeix en el transcurs de les etapes professionals dels tres socis. Durant la seua etapa en Deloitte, Álvaro i José Tomás van focalitzar-se en projectes en l’àrea d'operacions i en l'àmbit de la cadena de subministrament.

Tradicionalment, els costos associats a la cadena de subministrament sempre han quedat a l'ombra i no han sigut un àrea d'interés per a les organitzacions. «Amb la ràpida velocitat a la què ens movem hui dia gràcies a les noves tecnologies i la indústria 4.0, la necessitat d'optimitzar estos processos i reduir els seus costos ha anat augmentant notablement en els últims anys», asseguren.

En els seus projectes van analitzar una gran quantitat de processos des de diferents òptiques i de varietat de companyies, des de gran consum fins a distribució o manufacturing. En els projectes realitzats convergia una similitud: com suporta i executa l’organització el procés que s’ha definit i optimitzat? Per això, s’analitzen els productes existents en el mercat i es tria aquell que cobreix en major mesura els requeriments identificats.

En la realització de projectes de previsió de demanda és quan sorgeix Imperia. Després d’analitzar, optimitzar i definir el procés de previsió de demanda que seguirà l’organització en el futur, arriba la selecció de ferramenta. En este punt, es detecta la necessitat de l’existència d’una ferramenta de nínxol que suporte el procés amb un baix cost, adaptable i escalable a les necessitats de les àrees operatives dels clients.

Motivats per la idea que una ferramenta amb estes característiques podria tindre cabuda en el mercat, Imperia naix amb l’objectiu de crear un producte tecnològic d'alt rendiment i suportat en Excel capaç de gestionar el procés de previsió de demanda de les organtizacions.

Álvaro i Sergi, que es van conéixer en la seua època universitària i ja van treballar en alguns projectes de desenvolupament de software, ja tenien en ment poder emprendre en el futur. Ambdós van coincidir en que este projecte podria ser l'adequat. Per això, van començar a treballar de forma conjunta des d’un primer moment per donar forma al model de negoci.

Entrem en contingut. Quin valor aporta Analytics Demand Planning a les empreses?

Els responsables d’Imperia expliquen que estem davant d’un procés crític abans de prendre decisions, i en això treballa Imperia mitjançant la creació de la plataforma Analytics Demand Planning. Agafa l’històric de vendes d’una empresa i el guarda en una base de dades. Basant-se en ell, llança una previsió de demanda amb diferents models estadístics i tria aquell que dóna menor error en comparació amb els històrics de vendes de l’últim període.

«Amb una bona previsió de vendes, les empreses poden obtindre informació d’alt valor per a la presa de decisions»

La previsió de demanda és clau per a una empresa...

Quan parlem de previsió de demanda, ens referim a realitzar estimacions sobre la demanda futura dels clients mitjançant històrics de vendes i altra informació. Amb una bona previsió de vendes, les empreses poden obtindre informació d’alt valor per a la presa de decisions relatives al negoci, tant a nivell estratègic (pricing o mercats potencials) com a nivell estructural (capacitats productives, compres o nivells d’inventari).

Tradicionalment, per a gestionar la previsió de demanda, la gran majoria d’empreses ha fet ús de fulls d’Excel on, segons uns històrics de vendes, apliquen factors correctius bàsics per tal de realitzar estimacions sobre les previsions de vendes futures. Això pot originar nombrosos errors, des de pèrdues d’informació fins a duplicitats o errors en la previsió.

Parlem d’un exemple real

En una empresa que fabrica i distribueix fruits secs, dins dels seus processos entrarien la compra de primera matèria, la fabricació, l’emmagatzematge i la distribució al client final.

Amb la gestió del seu procés de previsió de demanda a través d’Analytics Demand Planning, l’empresa podria trobar-se amb nombrosos beneficis.

Amb la previsió de vendes millorada gràcies al càlcul de mètodes estadístics, l’empresa millorarà el seu nivell de servici al client i, per tant, augmentarà les seues vendes (aquelles que abans no podia servir per no tindre el producte preparat al magatzem).

Analytics Demand Planning redueix els sobrecostos d’aprovisionament fins a un 50 %

Segons esta previsió es podrà planificar la producció de forma òptima per tal de satisfer la demanda prevista. A més de poder planificar els recursos necessaris per dur-la a terme o poder allisar les capacitats de la fàbrica (i evitar així les hores extres, el que suposa un estalvi significatiu en personal).

I, per últim, en tindre la planificació de la producció ajustada a la demanda prevista (calculada en Analytics Demands Planning), també es podran organitzar les compres de primera matèria de forma que estiguen disponibles al magatzem perquè s’utilitzen en el moment adequat. Això pot reduir els sobrecostos d’aprovisionament fins a un 50 %, degut a les compres urgents de primera matèria.

Com pivoteu cap a Imperia Analytics Demand Planning?

En un principi, Imperia té l'objectiu de crear una ferramenta tecnològica que suporte el procés de previsió de demanda. Esta gestió es va orientar cap a una funcionalitat «comuna» en qualsevol ferramenta que gestione el procés de previsió de demanda: carregar un històric de vendes, netejar les vendes, llançar la previsió estadística, netejar la previsió i fixar el pla de vendes.

Tot i que creguérem que este producte podria tindre cabuda en el mercat, volíem fer alguna cosa diferent, alguna cosa que tinguera l'essència inicial però que trencara amb l'existent i puguera, a partir d'una base tecnològica innovadora, donar-li un valor afegit al client per triar Analytics Demand Planning.

És ací on sorgeix la paraula Analytics. Des d’un primer moment, nosaltres teníem clar que en la ferramenta existiria un quadre de comandament integrat on l’usuari podria realitzar una anàlisi de les dades contingudes en la ferramenta: vendes segmentades a qualsevol nivell, agregació de previsió de vendes, comportament de la demanda, etc.

Aleshores, si ja teníem això, que podríem considerar com a base per a un model analytics, per què no incorporar-ne l’essència en la ferramenta mateixa? I així generar un valor afegit extra a les organitzacions que treballaren amb Analytics Demand Planning.

Quins passos heu donat abans de validar la vostra idea de negoci?

Podríem dir que la validació i el desenvolupament de model de negoci han tingut lloc de forma simultània. Durant l’etapa de consultoria hem validat la idea de negoci, hem vist com les organitzacions demanen cada volta més ferramentes que suporten tots els seus processos productius en l’àrea de la seua cadena de subministrament. Des de ferramentes capdavanteres en el mercat (ERP amb funcionalitat avançada) fins a ferramentes de nínxol que gestionen processos específics de la cadena de subministrament.

Per això, una volta vam «validar» que desenvolupar una ferramenta d’este tipus tenia cabuda en el mercat, vam anar donant-li forma al model de negoci, tractant d'incorporar-hi aquells requeriments i aquelles funcionalitats a les quals no es donava cobertura amb les ferramentes existents en el mercat.

Fins a quin punt es pot confiar en les dades?

Les dades són coneixement desordenat en l’organització; si s'ordena i analitza de la forma adequada, poden generar un alt valor afegit. Creiem en la confiança en les dades, no per a la presa de decisió final, sinó per al suport per a prendre-la i sent la base per a la seua justificació raonada.

La nostra plataforma analitzaria el comportament de les vendes d’una determinada referència i, en funció de la seua variabilitat (tant en quantitat com en freqüència), proposarà el tractament que cal donar-li Per exemple, proposaria al responsable comercial que revise determinades dades, ja que estes tenen certes característiques inherents segons l’anàlisi realitzada per la ferramenta.

La principal barrera d’entrada en les organitzacions és la gestió del canvi

Les organitzacions estan preparades per això?

Sí, amb la ràpida velocitat a la qual han penetrat les noves tecnologies en la indústria, les organitzacions s’hi han adaptat i s'han preparat per a la incorporació d'estes a la seua estructura.

Tot i això, en major o menor mesura, totes estan treballant en això i estarien preparades per a incorporar Analytics Demand Planning en els seus negocis.

Quines són les barreres d’entrada en les organitzacions?

La principal barrera d’entrada en les organitzacions és la gestió del canvi. És a dir, realitzar inversions tant en capital humà com econòmic per tal d’integrar i aprendre a utilitzar nous sistemes en l’organització.

D’altra banda, està la maduresa dels players del mercat; hi existeixen ferramentes amb anys d’experiència i ja assentades en el mercat.

7.968 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO