Part III. Com aprofitar al màxim una jornada o un esdeveniment de networking?
Autor: Isabel Almagro, formadora i consultora en comunicació i protocol.
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Castellón (CEEI Castellón)
Publicado el viernes, 06 de noviembre de 2015 a las 13:50
III PART – ERRORS A EVITAR EN UN ESDEVENIMENT DE NETWORKING
*Falta de puntualitat: intenta arribar prompte a l’esdeveniment o la jornada de Networking; la impuntualitat és una falta de respecte i, sobretot, tin en compte que com més prompte hi arribes, més fàcil serà localitzar la gent; si no, perds el fil i la dinàmica de l'esdeveniment. Si no arribes a temps per poder presentar-te, la gent no et coneixerà.
*No cuidar la imatge i la etiqueta: l’etiqueta, senzillament, abasta un conjunt de normes, regles i costums que ens permet sortir-nos-en adequadament en els diferents ambients per tal de fer les coses de manera correcta i més fàcil.
Quant a la imatge, ja vam comentar que és la nostra targeta de visita. Tot i que les persones tinguem altres molts valors, la primera impressió és fonamental. La forma de vestir, juntament amb els nostres modals i el nostre comportament, és el reflex que donem de l'empresa o institució a la qual representem o, en cas de treballar pel nostre compte, de la nostra empresa o el nostre projecte empresarial. Segons una dita popular: «Et reben segons et presentes; t’acomiaden segons et comportes».
Així doncs, has de saber on assisteixes: no és el mateix assistir a un còctel al Palace que a una trobada informal d’emprenedors en una cafeteria. Informa’t prèviament de quin és el codi de vestimenta i vés-hi adequadament.
*Intentar vendre en la primera conversa: en el primer contacte, un error greu és intentar vendre en la primera conversa. Això demostra poca preparació, un gran desconeixement de Networking i molta capacitat comercial. El teu objectiu principal és aconseguir contactes nous i iniciar una relació professional per posteriorment convocar una reunió i trobar sinèrgies per a ambdues parts.
*No cuidar la teua presentació: has de ser capaç d’explicar en un minut qui ets, a què et dediques, quina és la teua empresa, quina és la teua activitat, en què destaqueu tu i la teua empresa i, sobretot, què és el que més t'agrada del teu treball. Has de practicar la teua presentació professional perquè siga perfecta, natural, clara, concisa i que desperte l’interés dels teus interlocutors. Les Tècniques de Comunicació són un valor molt demandat en la vida personal i professional.
*Parlar massa i escoltar poc: practica l’escolta activa. Mira l’altra persona als ulls, demostra que li pares atenció assentint o repetint alguna de les seues paraules, no tingues prejudicis i sobretot no li interrompes. La teua millor opció és preguntar i escoltar per saber en quins aspectes pot ser útil un contacte. Escolta per aprendre, no per respondre; no acapares el torn de paraula. Realitza preguntes concretes i directes que t’aporten informació i fes anotacions en la targeta de visita per tindre tota la informació concentrada.
*No cuidar els modals: sé diplomàtic i utilitza la intel·ligència i el tacte en les relacions entre les persones. Evita ser arrogant i petulant. La saviesa no s’imposa, sinó que simplement es manifesta i la resta la perceben.
«Per favor» i «gràcies» són paraules màgiques que ens obrin totes les portes. Somriu quan sol·licites, oferisques o agraïsques un servici o favor.
Utilitza un to de veu baix i ben modulat quan comuniques i transmetes informació; fer-se entendre és la base d’una bona comunicació.
La salutació sempre serà una encaixada amb determinació, ni molt curta ni molt llarga. Cal fermesa; no posar la mà blana ni tampoc estrènyer en excés. La mà s’ha de moure lleugerament (no hem de sacsejar el braç alié) mirant els ulls i amb un somriure.
*No transmetre sinceritat: en una jornada o un esdeveniment de Networking no sigues superficial i no t’acceleres contactant amb un gran nombre de persones recopilant targetes a tot preu, sense aprofundir amb les persones o prestant-los poca atenció. No mentisques ni exageres sobre el teu treball; comparteix la informació que et done l’altra persona, intenta que hi haja reciprocitat.
La sinceritat, el respecte i el sentit comú, units al saber ser i saber estar, humanitzen el tracte social.
*No fer un seguiment dels contactes que s’han fet: un error molt important que has d’evitar és no fer un seguiment dels contactes que has fet; deixar les targetes en un calaix i oblidar-te d'elles seria llançar per la borda totes les gestions que has realitzat durant l’esdeveniment. Intenta no tardar més de vint-i-quatre hores en contactar amb la gent que has conegut. «És de ben nascut ser agraït.»
CONTENIDO ADJUNTO
06/11/2015 13:50 | paloma
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Castellón (CEEI Castellón)