Cerrar

es | val   

Sierras: "Hi ha un gran interés al sector hoteler per aquesta innovació sostenible"

Entrevista a Yago Sierras, guanyador de Doeactua 2020 amb el projecte Dropi

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el martes, 04 de febrero de 2020 a las 15:35

Mostrar ampliado

Presentación proyecto Dropi

Presentación proyecto Dropi

El passat 1 de febrer, el projecte DROPI, l'objectiu del qual resideix en reduir l'impacte mediambiental per mitjà de la creació d'envasos sostenibles per als hotels, guanyava la VII Edició del programa Doeactua. Des del CEEI Elx hem volgut entrevistar a Yago Sierras, un dels precursors del projecte.



Hola Yago, Com va sorgir la idea d'aquest projecte?
Durant un voluntariat en Sri Lanka vaig descobrir una platja aparentment paradisíaca. No obstant això, tant l'arena com l'aigua estaven totalment contaminats de residus plàstics, pots i sobre tot gen i xampú, llandes, etc. S'havia convertit en l'abocador de diversos ressorts de la zona. Una vegada analitzada la indústria ens adonàrem que la quantitat de plàstics d'un sol ús que el sector hoteler consumia diàriament era insostenible i ens posàrem a buscar solucions. 



Ens consta que heu realitzat les primeres averiguacions, quina ha sigut la resposta del mercat?

L'acceptació i demanda del producte ha sigut excel·lent encara que seguim treballant per aconseguir un producte de total utilitat, manejable a la dutxa i ergonòmic. També estem treballant amb laboratoris de la zona per aconseguir un cosmètic natural i ecològic.



Quines consideres són les principals barreres a l'hora de posar en marxa el projecte?
Hi ha un gran interés per part del sector hoteler per aquesta innovació sostenible, però en tractar-se d'un producte d'acudida que l'hotel ofereix al visitant de manera gratuïta, és imprescindible que el producte tinga un preu competitiu. Molts hotelers encara no són conscients de l'impacte mediambiental, per eixe motiu el factor econòmic és vital perquè Dropi tinga èxit. 

 

«Molts hotelers encara no són conscients de l'impacte mediambiental, per eixe motiu el factor econòmic és vital perquè Dropi tinga èxit»

 



Consideres positiva l'experiència de participar en Doeactua? Que us ha aportat?
Ha sigut una experiència molt enriquidora que ens ha posat en contacte amb mentors i experts amb els quals hem revisat el projecte i implementades millores en molts aspectes. D'altra banda, és un punt de trobada per a talents i universitaris que han aportat el seu gra d'arena. Ens llevem un gran salt de qualitat i possibles incorporacions a la plantilla. 

 

«Ens llevem un gran salt de qualitat i possibles incorporacions a la plantilla»

 



Quins són els vostres objectius a curt termini?
Primerament volem impactar a la província d'Alacant amb les nostres línies de gel i xampú. Considerem que podem reduir considerablement l'ús de plàstic d'aquestes monodosis en les més de 15 milions de pernoctacions que tenim anualment. 

5.568 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO